- Inici
- » Pitching Forum > Tutors taller
Tutors taller

Cecilia Lidin
Consultora de cine d’EDN
Dinamarca
Cecilia Lidin es va incorporar a l‘equip d’EDN l’any 1998, després d’una complerta i llarga formació en Cinema i Comunicació de Masses (Universitat de Copenhaguen i Universitat de Califòrnia, Berkeley) i amb experiència professional en promoció de curtmetratges i documentals a Filmkontakt Nord i en el projecte DOCUMENTARY de MEDIA 1.
A EDN, Cecilia Lidin és responsable de nombrosos tallers i seminaris, actua com a tutora i moderadora de debats cinematogràfics, i condueix cursos de formació sobre la realització de documentals a Europa. També ha estat moderadora de sessions de pitching a DocsLisboa, Propitch France i The Nordic Forum.
Cecilia col•labora a la revista DOX informant dels diferents esdeveniments cinematogràfics i la crítica de pel•lícules. Diàriament és consultora d’EDN en el desenvolupament de projectes, finançament i distribució. Ha format part de diferents jurats de festivals europeus i l’any 2006 va ser nombrada directora artística de Odense International Film Festival.
Line Sandsmark
Directora d’EDN
Dinamarca
Line Sandsmark arriba a EDN després de quinze anys d’experiència en la indústria com a productora de documentals i films de ficció. A més de produir, Sandsmark ha dirigit The West Norwegian Film Centre i va ser la responsable de la millora del finançament i l’escena de la producció local.
És llicenciada en Literatura comparativa i Història del Cinema en la Universitat de Washington, i postgraduada en Crítica y Anàlisi de Cinema per la Universitat de París. Sandsmark va entrar al sector cinematogràfic treballant com a compradora y programadora per distribuïdores, exhibidores i festivals.
Joan Úbeda
Productor executiu i director general de Media 3.14
Catalunya
Joan Úbeda és productor amb 25 anys d’experiència en documentals de televisió i programes basats en fets reals.
Ha treballat a Televisió de Catalunya durant 15 anys (1983-1998) dirigint i produint series documentals de prime time que han aconseguit un gran èxit d’audiència i molt bones crítiques.
L’any 1999 va passar a formar part del grup Mediapro com a productor executiu i director general de Media 3.14. Ha supervisat la producció de més de 300 hores de programes basats en fets reals per diferents televisions nacionals (TV3, Canal Plus, Via Digital, Telemadrid, Canal Sur, Antena 3, Cuatro) i més de 20 documentals one-off d’esports, història, ciències i art.
En Joan va ser Membre d’Honor de la Universitat de Standford el 1998-1999, i el setembre de l’any 2000 va està guardonat amb el Premi Nacional de Periodisme per la Generalitat de Catalunya.
Justin Webster
Director de JW Productions
Catalunya
Després de treballar breument al món de les finances a Nova York, Londres i l’Orient Mitjà, va treballar com a reporter per The Independent on Sunday l’any 1989.
L’any 1991 s’instal•la a l’Estat Espanyol i comença a treballar en televisió com a productor i director independent proporcionant documentals per la BBC, en ràdio i televisió, escrivint com a periodista a The Independent, Granta, The New Statesman, The Boston Globe, El País Semanal entre d’altres.
L’any 1996 funda JWProductions amb seu a Barcelona, i es converteix en un col•laborador habitual de reportatges sobre problemàtiques actuals de l’Àfrica, Europa de l’Est i Amèrica Llatina per Channel 4 News (UK).
De la seva filmografia com a director de documentals cal destacar:
- “FC Barcelona Confidential” (BBC/TV3/Arte) obté el Prix Europa 2005 i el Premi Adolph Grimme 2006.
- “Photographing the Exodus” (TV3/Al Jazeera International) sobre la immigració africana. Va guanyar diferents premis al Festival Internacional de Documentals a Cuba (2007)
- “Fiagra”, França (2007) nominat pel Prix Europa 2006
- “The Madrid Connection” (BBC, TV2 and DFI, VPRO, SVT, SBS), 2007.
El seu treball a Channel 4 ha estat reconegut per The Foregin Press Association, London i The Royal Television Society al Regne Unit.
