DOCSBARCELONA - International Documentary Film Festival

Què és?

Què és el Pitching Fòrum?


- És la secció de DocsBarcelona dedicada a la indústria del documental, una plataforma per a potenciar el mercat del documental i un punt de trobada per a professionals d’arreu del món.

- El Pitching Fòrum proporciona un context on realitzadors i productors presenten els seus projectes documentals en fase de desenvolupament per atreure finançament, coproducció, pre-vendes i/o distribució per part de televisions, altres productores i distribuïdores del sector documental.

- Alhora és un espai que ofereix una bona oportunitat per fer networking entre empreses de tot el món.

- EDNEl Pitching Forum de DocsBarcelona va ser creat el 1996 per EDN que actualment co-organitza l’esdeveniment.


Quan i on:


Dates i horaris: dijous i divendres 4 i 5 de febrer de 2010, de 10h a 14h (reunions individuals de 16h a 18.30h)
On: al Espai Jove la Fontana, districte de Gràcia de Barcelona (c. Gran de Gràcia, 190/192)
Llengua: Anglès


Com funciona:


-    Vint-i-quatre projectes, prèviament seleccionats per un comitè de professionals,  es presentaran davant del panell de commissioning editors, dels membres de la Fila 0 (distribuïdores i televisions locals) i del públic que s’inscrigui com a observador.

-    A la tarda tindran lloc les reunions individuals entre pitchers i commissioning editors per a desenvolupar les negociacions de compra.

-    Com a preparació del Pitching Fòrum, els dies 2 i 3 de febrer tindrà lloc el Taller de Pitching. Durant dues jornades, els pitchers podran treballar intensivament en millorar l’exposició del seu projecte gràcies a 4 tutors internacionals amb extensa experiència del sector.


Terminologia:


Pitch: exposició d'un projecte davant de commissioning editors i públic professional (productors, distribuïdores, etc.)
Commissioning Editors: finançador potencial de projectes/representant d’una cadena de TV amb capacitat de decisió en co-producció i compres.
Fila 0: grup de distribuïdors i compradors assistents al Pitching Forum
Pitcher: persona que presenta el projecte
Observador: persona que assisteix com a oient a l’auditori
Duració: 7 minuts d’exposició de projectes + 7 minuts per a preguntes i respostes.
Reunions individuals: trobada entre un commissioning editor i el(s) pitchers que presenten un projecte.
Taller de pitching: activitat anterior al Pitching Fòrum on un grup de tutors ajuden als pitchers a millorar les seves presentacions
Networking: establir contactes


Novetat 2010: el 13è pitch – el 'lucky pitch'

Per a aquesta 13ena edició del Pitching Fòrum, entre els observadors que tinguin un projecte en desenvolupament, es farà un sorteig que donarà l’oportunitat a dos d’ells de fer un pitch. Serà el 13è pitch de cadascun dels dos dies. Els guanyadors s’anunciarà a l’ inici de cada sessió.