Master Class – La Banda Sonora en el Documental

DOCSBARCELONA/DocsBarcelona 2019/INDUSTRIA/TAULES RODONES & MASTER CLASSES/Master Class - La Banda Sonora en el Documental

LA BANDA SONORA EN EL DOCUMENTAL D’ABANS I ARA – MASTER CLASS AMB JORGE MAGAZ 

 

En l’univers del Documental, pot ser corrent considerar la música com un mer encàrrec de la imatge. No obstant això, tant en el gènere de ficció com en el de no-ficció, la música i el tractament sonor tenen la capacitat de modular els significats i processos narratius més essencials d’una història.

De la mà de Jorge Magaz, en aquesta Master Class “La Banda sonora en el documental d’abans i d’ara”, descobrirem com explicar una història a través de la música, així com quins són els recursos i procediments de la creació d’una banda sonora. En el darrer tram de la sessió, un interessant col·loqui amb compositors i altres professionals del sector completarà les perspectives sobre aquest tema apassionant. Pròximament desvelarem els participants per aquesta sessió.

 

LA BANDA SONORA EN EL DOCUMENTAL D’ABANS I ARA

 

EXPLICAR UNA HISTÒRIA AMB LA MÚSICA

  • Introducció: què significa la música quan es fa servir com a banda sonora sincronitzada?
  • Aspectes generals de la banda sonora.
  • Tradició històrica de la música en els discursos audiovisuals.
  • Peculiaritats de la banda sonora en els gèneres de no-ficció.
  • Metodologies simbòliques de correspondència.
  • La música com a manipulació i posicionament ideològic.
  • Intertextualitat i fenomen díctic.
  • Anàlisi del text audiovisual.

RECURSOS & PROCESSOS A LA CREACIÓ D’UNA BSO.

  • Criteris de “musicalització” en el relat audiovisual de no-ficció.
  • Recursos rítmics de la banda sonora i el gènere documental.
  • La música i la seva relació amb els diàlegs.
  • La importància del so en l’elaboració d’una banda sonora.
  • Composició original i ús de músiques preexistents en el gènere de no-ficció.
  • La banda sonora i la congruència formal.
  • Figures rellevants que intervenen en l’elaboració d’una banda sonora.
  • Processos i etapes per dur a terme amb èxit una banda sonora efectiva.
  • Conclusions i tendències actuals de la utilització de la música en el gènere de no-ficció.

COL·LOQUI AMB PROFESSIONALS DEL SECTOR

  Pròximament confirmarem els professionals  que participaran en el col·loqui.

 

Jorge Magaz (Madrid, 1973)

Graduat i professor en Comunicació Audiovisual. Compositor amb diferents premis, experimentat arranjador i expert en composició, orquestració, harmonia moderna i jazz. Entre les seves notables bandes sonores s’inclou Extraterrestre (2012) i Open Windows (2014) del director Nacho Vigalondo o el documental La mirada de Ouka Leele (2019) dirigit per Rafael Gordon. Ha sigut membre de l’equip musical del compositor Albert Iglesias en els films El Argentino (2008) i Guerrilla (2008) de Steven Soderbergh i també a l’equip de The Kite Runner (2007) de la mà de Marc Forster.

 

ON I QUAN 

Dimarts 21 de maig de 10.00h a 13.00h  a l’Auditori del CCCB.

Aquesta activitat serà en castellà.
Accés gratuït, prèvia inscripció al següent formulari.

 

 

 

ACTIVITAT EN COL·LABORACIÓ AMB:


Master Class – La Banda Sonora en el Documental